Magic, Ninjato ו Gears of War
היי אנשים. השבוע אני רוצה לעשות משהו מיוחד - אני רוצה לחזור במהירות על כמה משחקי לוח שסיקרתי בעבר - כי משחקי לוח לעתים קרובות חושפים יותר מעצמם עם הזמן. המשחקים שאני מסקר השבוע הם כאלה שגדלו להערכתי מאז שסיקרתי אותם כאן לראשונה. בשבוע הבא אדבר על משחקים שירדו להערכתי מסיבה זו או אחרת. אני חושב שזה יכול להיות מעניין לראות איך הזמן השפיע על ההתמודדות שלי עם הכותרים האלה, ולראות מה אתם אנשים טובים חושבים על המשחקים האלה ככל ששיחקת בהם יותר.
בואו נתחיל.
קסם: ההתכנסות – זירת המטוסים
נהניתי מאוד מהמשחק הזה כששיחקתי בו לראשונה. ואני זוכר שאמרתי -ממש כאן- שהיה בלתי נמנע שהמשחק יורחב. ובכן, זה היה. אבל זה לקח עידנים עד שזה קרה, ובזמן הזה, אנשים רבים התקררו על המשחק המשובח הזה. אולי לא היה מספיק בקופסה לאנשים לבנות סיפון ולבנות צבא וכל הדברים הטובים האלה שאנשים נהנים בימים אלה. אבל שיחקתי שוב ב-MtG:AotP במהדורת בסיס וניל רק בסוף השבוע הזה, במצב התגרות של 3 שחקנים, וזה היה פיצוץ מוחלט. המשחק עדיין עומד, כי יש לו סט חוקים נקי ופשוט, ותחושה אמיתית של מחזה על השולחן. בטח, אין כמות עצומה של מגוון בצבאות שאתה מביא לשולחן (זה משחק קרב מיניאטורי) אבל הייתי טוען שהכוחות והכוחות הייחודיים של כל Planeswalker יוצרים חווית משחק שמגיעה עם הרבה מגוון פנימי. מעט משחקים מתרחשים באותה צורה, כי הכבאי שלך הולך לתקוף את הגברת המתה שלך בצורה שונה לגמרי מהאופן שבו הוא יתמודד עם הבחור הכחול או הגברת הירוקה. אני לא זוכר את השמות, תן לי הפסקה.
קרבות שלושה שחקנים לרוב לא מצליחים כל כך במשחקי לוח. לעתים קרובות, שני שחקנים מנצחים את זה, מחלישים זה את זה כדי ששחקן שלישי יוכל להיכנס פנימה. אבל התרחיש של AotP גורם לחשיבה אסטרטגית אמיתית, כאשר יחידות מתנדנדות לשליטה באזורי ניקוד, ו-Planeswalkers שוקלים את היתרונות והחסרונות של קבלת מעורב במערכה במישרין או בעקיפין.
כמובן, AotP מבוסס על HeroScape, שהוא משחק שהיה פופולרי מאז ומתמיד – אז זה לא מפתיע שהמכניקה של המשחק הזה עדיין תקועה בשלב זה. אני חושב שהגיע הזמן שאקבל את ההרחבות, ואני חושב שהגיע הזמן שתבדוק את הפינוק הזול הזה ותיתן לו את התמיכה הראויה לו באמת.
NINJATO
Ninjato הוא משחק שהצבתי כמספר 47 על שלי50 המשחקים הטובים ביותר בכל הזמנים, וזה משחק שבוודאי עלה לרשימה הזו. זהו משחק מיקום עובדים מדהים על נינג'ות המשפיעות על בתי שבט על ידי מעשיהם. יש גם אלמנט מותח (מרגש באמת) סיכון-תגמול כשאתם שולחים את הנינג'ות שלכם לבתי שבט כדי לגנוב חפצים ואוצרות, בוחרים אם להמשיך ולדרוש תגמולים גדולים יותר או למשוך את השלל שנצבר עד כה. אני אוהב את העיצוב העשיר של המשחק הזה, וכמה חזק המשחק מושך את כל האלמנטים ההיברידיים שלו יחד. בכל פעם שאני משחק במשחק הזה אני באמת מרגיש שאני משחק במשחק אחר, כי מספיק מההתקנה היא אקראית כדי לשנות את הגישה שלי. מפגש אחד יכול להיות שאני מתמקד בהשפעה על שליחים, במפגש הבא אני יכול לתקוף בתים כאילו נינג'ות יוצאים מהעסק.
זה נהדר, עדיין נהדר, הולך וגדל, עדיין זמין.
GEARS OF WAR: משחק הלוח
זה אזל, והוא לא יחזור. אז אני אומר את זה עכשיו - לך מצא אותו וקנה אותו לפני שאתה לא יכול. אני בטוח שזה שם בחוץ על מדפי חנויות משחקי לוח, ואני בטוח שזה ב-ebay... תקשיב. אם זה עולה לך מתחת ל-100 ליש"ט, קנו אותו. כי המשחק הזה פנטסטי. זה פשוט פנטסטי.
זה מבוסס על משחק וידאו ממש חסר השראה, בטח, עם כמה אופי ועיצובי אויב נוראיים, בטח. אבל אלוהים אדירים, משחק הלוח הזה הוא אחד המשחקים הטקטיים השיתופיים הטובים ביותר שתשחק אי פעם. אתם צוות של קוגי, ולא - אין לי מושג מה זה אומר. זה אומר שאתם גברים שרירים עם רובים גדולים, אני חושב. ואתה מתמודד מול ארבה. אלה חייזרים עם זרועות ושרירים ענקיים ופנים טיפשות, כמו רעים מכל ספר קומיקס בשנות ה-90. לך ולחבריך יש יד קלפים שמתפקדת כפעולות שאתה יכול לעשות וכבריאות שלך. אז ככל שאתה עושה דברים, אתה נחלש. ואז כשאתה נח - מושך קלפים - אתה מרפא. אבל כשאתה חוטף מכות מאויבים אתה מאבד קלפים. ואז אתה יכול לעשות פחות דברים. ואם תאבד את כל הקלפים שלך אתה יכול בסופו של דבר לדמם החוצה. ובסופו של דבר תדמם. הרבה.
וכך, אתה והחברים שלך צריכים לשתף פעולה בצורה מושלמת כדי להשלים מספר משימות קשות מול חבורת ממזרים מוחלטת הנשלטת על ידי חפיסת קלפים בינה מלאכותית שנראה כי נהנית מאוד לזיין את התוכניות שלך.
בכנות, המשחק הזה... הוא משתפר עם כל משחק, כי ככל שאתה משתפר, החוויה משתפרת. זה הופך לאכזרי. זהו משחק הלוח הראשון ששיחקתי בו יש תחושה מאוד אמיתית של עבודת צוות - אתה לא יכול להשאיר אף אדם מאחור. אתה לא יכול לדחוף לתהילה לבד. בסוף פגישה אתה כמעט מצפה למצוא כתמי דם על השיניים וצלקות על הידיים.
הגאונות הפשוטה של יד הקלפים ההיא הפועלת כאפשרויות טקטיות ובריאות כאחד היא המפתח לחוויית משחק שאני לא יכול לראות בה מקום לשיפור. תפוס אותה כל עוד אתה יכול, או תתחרט על זה לנצח.
בשבוע הבא, כמה משחקים שדעכו, ולמה. ולמה תהליכי החשיבה האלה? ובכן, אחרי הקיץ, אני אעשה סדרת וידאו חדשה לגמרי של 50 משחקי הקופסה של כל הזמנים. הגיע הזמן להעריך מחדש!